Välkommen till bloggen "Tankar, tvivel och tro..."! Jag som förestår denna blogg heter John Nilsson. Här delar jag med mig av mina tankar om stort och smått, framförallt om psykologi, religion och samhälle. Välkommen att läsa och ge din respons på mina inlägg och efterföljande kommentarer.

2008-03-17

Bibeln vs Darwin

Imorgon tisdag kl.11.00-11.30 visas i SVT1 en repris av programmet "Bibeln vs Darwin", där bl a biologen Richard Dawkins medverkar. Intressant och skrämmande om hur bokstavstroende kristna i USA marknadsför sin "teori" om "intelligent design" som vetenskap, medan det verkliga religiösa och politiska målet verkar vara att förvandla samhället till en kristen fundamentalistisk teokrati.

Idag har jag också lagt till ett par länkförslag till "Humanisterna" och "Exkristen".

Inga kommentarer: