Välkommen till bloggen "Tankar, tvivel och tro..."! Jag som förestår denna blogg heter John Nilsson. Här delar jag med mig av mina tankar om stort och smått, framförallt om psykologi, religion och samhälle. Välkommen att läsa och ge din respons på mina inlägg och efterföljande kommentarer.

2009-02-14

Tacka Norge för motstånd mot FRA-lagen!

Är du emot FRA-lagen? Då kan du visa detta genom att underteckna nedanstående petition på http://www.petitiononline.com/NORFRA/

"Detta är en förklaring av tacksamhet till den norska nationen från det svenska folket - och allt folk - som är emot FRA lagarna i Sverige.

Vi tackar den norska avdelningen av ICJ för att ha vidtagit åtgärder emot Sverige i Europadomstolen för brott mot mänskliga rättigheter. Vi tackar Norge för stöd i kampen mot brottsliga lagar och vanskötsel av mänskliga rättigheter och för att stå upp för mänsklig integritet.

Vi som tackar Norge för denna aktion signerar detta med denna petition - med begäran om upphörande av de orättfärdiga FRA lagarna."

Inga kommentarer: