Välkommen till bloggen "Tankar, tvivel och tro..."! Jag som förestår denna blogg heter John Nilsson. Här delar jag med mig av mina tankar om stort och smått, framförallt om psykologi, religion och samhälle. Välkommen att läsa och ge din respons på mina inlägg och efterföljande kommentarer.

2008-09-16

Freedom - not fear - demonstration lördagen den 11 oktober.

Den 11 oktober är en stor internationell aktionsdag mot framväxten av ett allt mer omfattande och integritetskränkande övervakningssamhälle. Nätverket Svart Måndag anordnar tillsammans med politiska partier och ungdomsförbund en demonstration på Mynttorget, intill Riksdagshuset, denna dag mellan kl. 14.00-18.00.

Gör din röst hörd för värnandet av vårt privatliv och vår personliga integritet.

Se vidare på

http://www.svartmandag.se/index.php?option=com_jb2&PostID=42&view=post

och

http://www.vorratsdatenspeicherung.de/content/view/242/144/lang,en/

(Trippelklicka på webadresserna och kopiera in dem i adressfältet för att titta närmare på dem).

Inga kommentarer: